25 listopada 2019, 10:09
825 views

Optymalizacja kampania AdWords – Analiza i case study narzędzi PromoNavi

Optymalizacja kampanii

Optymalizacja kampanii AdWords. Magiczne trzy słowa, które znaczą tak wiele. W kwestii bowiem prowadzenia reklamy Google Ads, działania związane z optymalizacją stanowią klucz do sukcesu. Nie bez powodu napisano o niej chyba z milion artykułów, a w każdym z nich zaproponowano wiele ciekawych i praktycznych porad, o tym jak skutecznie przeprowadzić optymalizację.

Niezależnie jednak od tego, jak dużo przeczytamy, jaka będzie nasza wiedza i determinacja, prawda jest jedna – optymalizacja kampanii Google Ads jest trudną i żmudną pracą. Dlatego tym razem nie będziemy pisać o tym, jak przeprowadzić skuteczną optymalizację, a zaproponujemy konkretne rozwiązanie, które zdecydowanie ułatwi tę pracę i udowodnimy, że jest ono skuteczne!

Jak usprawnić optymalizację kampanii Google Ads

Zacznijmy jednak od początku. Otóż już od jakiegoś czasu na rynku znaleźć można narzędzia PromoNavi, które świadczy usługi mające na celu przyczynić się do oszczędności nie tylko czasu, ale i pieniędzy.

Jak to możliwe? PromoNavi świadczy kompleksowe usługi, dzięki czemu w jednym miejscu znaleźć można różnego typu narzędzie służące właśnie ułatwieniu optymalizacji kampanii. Wystarczy zarejestrować się do portalu, by mieć dostęp między innymi do planera słów kluczowych, generatora tekstów reklam czy podglądu reklam konkurencji. Jednak wyjątkowo pomocną przy samej optymalizacji jest wydaje się propozycja zaleceń dotyczących reklam Google Ads, które generuje system po rejestracji i połączeniu kont.

Zalecenia podzielone są na kilka grup tematycznych i dotyczą odpowiednio:

  • Listy wykluczeń – tu system podaje listę wykluczeń, które warto dodać. 
  • Propozycji nowych fraz kluczowych – poprzez analizę posiadanych fraz otrzymuje się listę nieuwzględnionych a relewantnych i skutecznych słów. 
  • Zatrzymania nieskutecznych fraz – czyli tych, które nie przynoszą korzyści dla kampanii
  • Optymalizacji treści reklamy – tu otrzymuje się analizę treści w formie listy kontrolnej, wraz z sugestiami korekcji.

Dostępne narzędzia PromoNavi  – case study

I teraz oczywiście dwa najważniejsze pytania, czy faktycznie korzystanie z narzędzi jest łatwe i czy to faktycznie działa, czyli czy wpływa na poprawę wyników kampanii?

Odpowiedź na oba pytania brzmi TAK.

  • Narzędzia

Na wstępie zaznaczyć trzeba, że wszystkie rekomendacje stanowią swego rodzaju kompleksowy raport z informacjami, co warto poprawić i jaki będzie z tego szacowany zysk dla kampanii.

Dodatkowo samo korzystanie z narzędzi jest niezwykle proste. Wystarczy zaznaczyć z listy propozycji te, które chce się zastosować (bo oczywiście to opiekun kont decyduje ostatecznie o tym, które zmiany faktycznie warto lub chce wprowadzić), a następnie kliknąć ikonę “zastosuj zmiany”. I już – Gotowe.

Jedynie większą ilość pracy należy włożyć w część dotyczącą optymalizacji treści samej reklamy. Ponieważ tu ręcznie wprowadzić trzeba konkretne poprawki, na przykład zmienić wielkość liter w nagłówku czy wprowadzić odpowiednie słowa do ścieżki. Ważne jest jednak to, że system sam analizuje, które konkretnie reklamy powinny zostać poprawione i w jakim punkcie odnajduje niedociągnięcia.

Kolejną zaletą jest możliwość wyboru kampanii, dla której chce się wprowadzić optymalizacje. Znacznie ułatwia to pracę przy dużych projektach, gdzie łatwo o pomyłkę i przeoczenie jakiś drobnych błędów, które ostatecznie mogą mieć niemały wpływ na całą kampanię.

  • Poprawa wyników kampanii

I tu miłe zaskoczenie. Jak raz już powiedziano, system się sprawdza i wprowadzenie zaleceń faktycznie wpływa na wzrost nie tylko łącznego wyniku CRT dla całej kampanii, ale również poprawia wyniki poszczególnych reklam.

Poniżej przedstawiamy wyniki, jakie miała kampanii w pierwszych dniach października 2019 roku (od poniedziałku do piątku). Widać wyraźnie, że łączne CTR za ten okres to 2,41%, a najwyższy CTR poszczególnej frazy to 5,88% dla “ile kosztuje reklama w internecie”.

Po wprowadzeniu rekomendacji, analizując kolejne 5 dni robocze widać wyraźną poprawę i to nie tylko w stosunku do łącznego wyniku CTR (3,41%), ale i przy poszczególnych frazach (7,14% dla ile kosztuje reklama w internecie):

Reasumując

Narzędzie działa i to jest chyba najlepsza informacja. Dodatkowo samo korzystanie z wszystkich jego opcji jest łatwe i przebiega bardzo sprawnie. Świetnie sprawdzi się zarówno przy pracy nad małymi kampaniami, jak i nad dużymi projektami. Ułatwi zatem pracę małego i dużego przedsiębiorcy, a o to chyba właśnie w tym wszystkim chodzi. Polecam!