12 Marzec, 16:30
163 views

Mała liczba wyświetleń, czyli jak z nią walczyć!

Mała liczba wyszukiwań w Google.pl

Częste wyświetlanie się reklamy i dobre wyniki wyszukiwania to podstawa każdej kampanii. Dlaczego? Bo warunkują one odpowiedni jej zasięg i dają szanse na częste klikanie w reklamy Google. Dlatego właśnie, bardzo niepokoimy się, gdy przygotowane przez nas kampanie mają małą liczbę wyświetleń i słabe wyniki wyszukiwania.

Jak zwiększyć liczbę wyświetleń i poprawić płatne wyniki wyszukiwania Google? Oczywiście konieczna będzie odpowiednia optymalizacja polegająca na stałym poprawianiu słabych punktów całej kampanii oraz na wprowadzaniu ulepszeń mających na celu zwiększenie klikarności w reklamy Google Ads.

Na wstępie warto zaznaczyć, że zmiany w kampanii nie powinny być wprowadzane zaraz po jej uruchomieniu ze względu na brak dostatecznej ilości danych, które pozwolą na pełną analizę sytuacji i ustalenie skutecznych działań.

Co jednak zrobić, gdy po upływie dwóch, czterech tygodni nasze reklamy Google Ads nie pojawiają się w płatnych wynikach wyszukiwania i generalnie mamy małą liczbę wyświetleń?

Przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy ograniczenia nie wynikają z problemów z budżetem. W takiej sytuacji kampania będzie mieć status „ograniczenie z powodu budżetu”. Co należy wtedy zrobić? Po pierwsze sprawdzić, czy prawidłowo ustalono kwotę budżetu dziennego kampanii. Nie wszystkie frazy kluczowe mają niskie stawki z kliknięcie, zatem ich kontorla i odpowiednie wyliczenia budżetowe są tu konieczne.

Sprawdzić należy również ustawienia dotyczące fraz kluczowych, a dokładniej:

1. Dopasowanie fraz kluczowych

Ustawienie ścisłego dopasowania może okazać się (choć oczywiście nie musi) za wąskie i mocno ograniczy nie tylko wyświetlanie ale i klikanie w reklamy Google. Dlaczego? Bo przy takim dopasowaniu płatne wyniki wyszukiwania wyświetlą naszą reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze dokładnie słowa z frazy i to w odpowiedniej kolejności. Np. reklama dla frazy kluczowej “ręczniki kąpielowe dzieci” wyświetli się, gdy w wyszukiwarkę wprowadzona zostanie konkretnie ta fraza, natomiast przy haśle “ręczniki kąpielowe dla dzieci” wyświetleń nie będzie.

2. Wynik jakości

Niski wynik jakości też może okazać się przyczyną ograniczenia wyświetlenia reklamy, dlatego, że generuje on wyższą stawkę za kliknięcie. Co zrobić w takiej sytuacji? Warto popracować nad treścią reklamy, dostosować ją do danej frazy kluczowej i promowanego produktu. Czasem konieczne jest usunięcie hasła z kampanii, bo nie odnosi się ono w wystarczającym stopniu do konkretnej oferty.

3. Mała liczba wyszukiwań

Wybierając frazy kluczowe korzystajmy z takiego planera słów kluczowych (np. tego dostępnego na PromoNavi.pl), który dostarcza danych o jej popularności, czyli o liczbie wyszukiwań. Niska liczba wyszukiwań będzie niestety oznaczać, że dopóki dane hasło nie zyska na popularności wśród użytkowników dopóty nie będzie wyświetlane (Choć zdarzają się sytuacje, że frazy o niskiej liczbie wyszukiwań generują sporo klików i wysoki CTR).

4. Zbyt dużo wykluczeń

Generalnie wprowadzenie wykluczeń do kampanii ma na celu zablokowanie wyświetlania reklamy Google Ads na wybrane słowa. Jednak nadgorliwość w tej kwestii może skutkować zbyt dużymi ograniczeniami. Dodatkowo zdarza się, że dane wykluczenie “wchodzi w konflikt” z samą frazą, co blokuje reklamę i nie pojawi się ona w płatnych wynikach wyszukiwania.

Błędne mogą okazać się też ustawienia lokalizacji. Zbyt wąsko określone może mocno ograniczyć zasięg kampanii. Istnieje też opcja, że w jednym regionie chętnych na dany produkt czy usługę jest mniej niż w innym. Warto to sprawdzić i odpowiednio ustawić kampanię.

Ostatnim z omawianych tu powodów dla których wyświetlanie reklamy może zostać ograniczone jest harmonogram. Czasem przez pomyłkę reklamy Google Ads mają źle ustawione godziny wyświetlenia. Zdarza się też, że sami źle ocenimy rynek i np. danego produktu wcale nie szuka się w dni robocze a właśnie w weekendy, które zostały przez nas usunięte.

Wyświetlanie reklam, płatne wyniki wyszukiwania, zasięg kampanii to bardzo ważne elementy. Trzeba na nie zwracać uwagę, pracować nad nimi, bo ostatecznie przecież to właśnie o klikanie w reklamy Google i ruch na stronie chodzi.