1 Marzec, 08:47
206 views

Kampanie Google Ads i kierowanie reklam na lokalizację a ich efektywność

Prowadzisz firmę, chcesz się wypromować i stawiasz na kampanie Google Ads. Oczywiście zależy ci, by reklama była jak najbardziej efektywna, trafiała do osób faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą, a do tego, by była możliwie tania.

Często zastanawiamy się, myśląc o AdWords, jak ustawić kampanie by były skuteczne. Na pewno przydatnym narzędziem jest właśnie kierowanie reklam na lokalizacji.

Czym dokładnie jest kierowanie reklam na lokalizację?

To jedna z opcji, jakie oferują ustawienia reklam Google Ads, która pozwala na wyświetlanie reklam na wybranym obszarze: krajach, regionach krajów, w określonym obszarze wokół danej lokalizacji lub w grupach lokalizacji, które mogą obejmować np. różne placówki firmy.

Dzięki temu ustawieniu łatwo można skoncentrować swoje działania na interesujących nas obszarach i wykluczyć te, w których raczej potencjalnych klientów nie znajdziemy.

Od czego zatem zacząć?

Najpierw koniecznie trzeba zastanowić się, jaki jest zakres naszej działalności. Jeżeli firma działa na terenie całego kraju, lub też prowadzi sprzedaż online to najlepiej, posiadane kampanie Google Ads ustawić na kierowanie lokalizacji na kraj.

Natomiast, gdy posiadany firmę, która zajmuje się fotografią ślubną i przyjmuje zlecenia jedynie z Warszawy, to warto zaznaczyć kierowanie na konkretny region.

Możemy również posiadać firmę gastronomiczną, która oferuje usługę dowozu, ale jedynie w określonej odległości od lokalu. Wtedy wybieramy konkretny obszar wokół danej lokalizacji.

Może się zdarzyć, że firma świadczy usługi w kilku regionach Polski jednocześnie, jednak nie na terenie całego kraju. W takiej sytuacji warto stworzyć kilka odrębnych kampanii dla każdego z regionów i odpowiednio ustawić kierowanie lokalizacji, na przykład na konkretne województwa czy miasta. Ważne, by regiony nie “nachodziły na siebie”, wtedy nasze kampanie Google Ads i wybrane frazy kluczowe nie będa ze sobą konkurować.

Kolejną sytuacją, w której kierowanie na lokalizację może okazać się wyjątkowo przydatne to ograniczony budżet i firma mająca, tak jak posiadane kampanie Google Ads zasięg krajowy. Często zdarza się, że cena za klik w reklamę na daną frazę kluczowa bardzo różni się z zależności od województwa. Może okazać się zatem, że w Mazowieckim kliki będą bardzo drogie, ale już w Lubelskim nie. Natomiast zainteresowanie ofertą, ze względu np. na mniejszą konkurencję okaże się wyższe właśnie w Lubelskim. W takiej sytuacji warto zmienić ustawienia reklam Google Ads i skoncentrować swoje wysiłki na konkretne, bardziej dochodowe regiony. Jeżeli zatem mamy ograniczony budżet, warto rozdzielić kampanie na konkretne okręgi i sprawdzić, które okażą się najlepsze.
Oczywiście myśląc o kierowaniu na lokalizację warto pamiętać, by ustawić rozszerzenie lokalizacji AdWords. Dzięki temu osoby poszukujące danej usługi zobaczą dodatkowo konkretny adres, lub adresy naszej działalności, a ta informacja dla wielu może okazać się kluczowa w podjęciu ostatecznej decyzji.