Wyzwanie – Optymalizacja kampanii Google Ads
Powiedzmy sobie to szczerze, już na samym początku: optymalizacja kampanii Google Ads to naprawde ciężka sprawa. Wie o tym każdy, kto choć raz spróbował pracować nad swoją kampanią. Dlaczego? Powodów jest sporo, zatem wymieńmy tylko te podstawowe:
- Celem przeprowadzenia efektywnej optymalizacji konieczne jest zebranie odpowiedniej ilości danych.
- Ważne, by przeprowadzić solidną analizę zebranych danych, a następnie wyciągnąć wnioski.
- Bezwzględnie wymagana jest chociażby podstawowa wiedza z zakresu działania Google Ads i Analitics oraz umiejętności analityczne.
Ostatni, choć wcale nie najmniej ważny punkt to:
- Prace nad optymalizacją należy prowadzić regularnie i stale, a to wymaga czasu.

Zatem, już na samym początku pojawia się problem, bo zdobycie wiedzy i wykorzystanie jej w praktyce jest oczywiście możliwe, ale bardzo trudno znaleźć dodatkowo czas na stały monitoring wyników, gromadzenie ich, grupowanie i regularne porównywanie. Przecież doba ma tylko 24 godziny…
Jak poradzić sobie w tej sytuacji? Warto być na bieżąco z wszelkimi nowościami na rynku, które mogą usprawnić tę pracę, ułatwić ją i zoptymalizować!
Znane narzędzia do optymalizacj
Każdy, kto pracuje nad kampanią Google Ads zna podstawowe i najbardziej popularne narzędzia, z których niewątpliwie warto jest korzystać bo stanowią niebagatelną pomoc dla reklamodawców. Zaliczać się do nich będzie:
- Google Keywords Planner, Keywordtool.io – wykorzystywane do znalezienia odpowiedniej listy fraz kluczowych,
- Google Trends – przydatne przy ustalaniu modnych i częstych wyszukiwań oraz określaniu ich popularności w danym czasie.
- Analiza ogłoszeń konkurencji (opisywana już w innych artykułach)
To wszystko jest już znane i przybliżone w niejednym artykule. Dobrze jednak trzymać przysłowiową rękę na pulsie i co jakiś czas sprawdzić, czy nie pojawiło się coś nowego, co wniesie dodatkowe korzyści, a zatem usprawni prowadzenie, a tym samym i optymalizację posiadanych kampanii Google Ads.
Nowości
Taką właśnie ciekawostką, którą zdecydowanie warto sprawdzić jest nowość dostępna na stronie PromoNavi.pl: Checklista Google Ads.

Czym dokładnie jest ta propozycja? To narzędzie o dość szerokim zastosowaniu. Korzystając z Google Analytics zanalizuje bowiem posiadaną kampanię i zaproponuje swoje rekomendacje w czterech sprawdzanych przez siebie polach:

- Lista wykluczeń – tu narzędzie zbada listę wyszukiwań, na podstawie której określi hasła wprowadzane przez użytkowników nie mające związku z prowadzoną kampanią. Podane frazy warto dodać do posiadanej listy wykluczeń
- Frazy kluczowe – zbierając dane z Google Analytics system znajduje relewantne i konwertujące frazy kluczowe
- Nieefektywne frazy kluczowe – ta funkcja, analogicznie do poprzedniej, w efekcie zaowocuje listą fraz, które stanowią część posiadanej kampanii, jednak nie są efektywne zatem warto je usunąć.

- Optymalizacja treści ogłoszeń – tu dowiedzieć się można, które reklamy warto poprawić. System analizuje kilka aspektów danego ogłoszenia, stąd wiadomo, nad czym konkretnie warto jest popracować:
- Czy w nagłówku ogłoszenia znajduje się fraza kluczowa
- Czy ścieżka posiada frazę kluczową
- Czy stworzono trzeci nagłówek
- Czy wykorzystano opcję drugiego tekstu
- Czy w nagłówku zastosowana wielkie litery

Oczywiście narzędzie dokonuje jedynie analizy. Decyzję o wykorzystaniu proponowanych rekomendacji zawsze podejmuje użytkownik, który może potraktować je jedynie jako wskazówkę lub też wprowadzić częściowo czy całościowo do systemu.