14 Sierpień, 09:18
174 views

Jak zoptymalizować optymalizacje

Wyzwanie – Optymalizacja kampanii Google Ads

Powiedzmy sobie to szczerze, już na samym początku: optymalizacja kampanii Google Ads to naprawde ciężka sprawa. Wie o tym każdy, kto choć raz spróbował pracować nad swoją kampanią. Dlaczego? Powodów jest sporo, zatem wymieńmy tylko te podstawowe:

  1. Celem przeprowadzenia efektywnej optymalizacji konieczne jest zebranie odpowiedniej ilości danych.
  2. Ważne, by przeprowadzić solidną analizę zebranych danych, a następnie wyciągnąć wnioski.
  3. Bezwzględnie wymagana jest chociażby podstawowa wiedza z zakresu działania Google Ads i Analitics oraz umiejętności analityczne.

Ostatni, choć wcale nie najmniej ważny punkt to:

  1. Prace nad optymalizacją należy prowadzić regularnie i stale, a to wymaga czasu.

Zatem, już na samym początku pojawia się problem, bo zdobycie wiedzy i wykorzystanie jej w praktyce jest oczywiście możliwe, ale bardzo trudno znaleźć dodatkowo czas na stały monitoring wyników, gromadzenie ich, grupowanie i regularne porównywanie. Przecież doba ma tylko 24 godziny…

Jak poradzić sobie w tej sytuacji? Warto być na bieżąco z wszelkimi nowościami na rynku, które mogą usprawnić tę pracę, ułatwić ją i zoptymalizować!

Znane narzędzia do optymalizacj

Każdy, kto pracuje nad kampanią Google Ads zna podstawowe i najbardziej popularne narzędzia, z których niewątpliwie warto jest korzystać bo stanowią niebagatelną pomoc dla reklamodawców. Zaliczać się do nich będzie:

  • Google Keywords Planner, Keywordtool.io – wykorzystywane do znalezienia odpowiedniej listy fraz kluczowych,
  • Google Trends – przydatne przy ustalaniu modnych i częstych wyszukiwań oraz określaniu ich popularności w danym czasie.
  • Analiza ogłoszeń konkurencji (opisywana już w innych artykułach)

To wszystko jest już znane i przybliżone w niejednym artykule. Dobrze jednak trzymać przysłowiową rękę na pulsie i co jakiś czas sprawdzić, czy nie pojawiło się coś nowego, co wniesie dodatkowe korzyści, a zatem usprawni prowadzenie, a tym samym i optymalizację posiadanych kampanii Google Ads.

Nowości

Taką właśnie ciekawostką, którą zdecydowanie warto sprawdzić jest nowość dostępna na stronie PromoNavi.pl: Checklista Google Ads. 

Czym dokładnie jest ta propozycja? To narzędzie o dość szerokim zastosowaniu. Korzystając z Google Analytics zanalizuje bowiem posiadaną kampanię i zaproponuje swoje rekomendacje w czterech sprawdzanych przez siebie polach:

  • Lista wykluczeń – tu narzędzie zbada listę wyszukiwań, na podstawie której określi hasła wprowadzane przez użytkowników nie mające związku z prowadzoną kampanią. Podane frazy warto dodać do posiadanej listy wykluczeń
  • Frazy kluczowe – zbierając dane z Google Analytics system znajduje relewantne i konwertujące frazy kluczowe
  • Nieefektywne frazy kluczowe – ta funkcja, analogicznie do poprzedniej, w efekcie zaowocuje listą fraz, które stanowią część posiadanej kampanii, jednak nie są efektywne zatem warto je usunąć.
  • Optymalizacja treści ogłoszeń – tu dowiedzieć się można, które reklamy warto poprawić. System analizuje kilka aspektów danego ogłoszenia, stąd wiadomo, nad czym konkretnie warto jest popracować:
  • Czy w nagłówku ogłoszenia znajduje się fraza kluczowa
  • Czy ścieżka posiada frazę kluczową
  • Czy stworzono trzeci nagłówek
  • Czy wykorzystano opcję drugiego tekstu
  • Czy w nagłówku zastosowana wielkie litery

Oczywiście narzędzie dokonuje jedynie analizy. Decyzję o wykorzystaniu proponowanych rekomendacji zawsze podejmuje użytkownik, który może potraktować je jedynie jako wskazówkę lub też wprowadzić częściowo czy całościowo do systemu.