23 Wrzesień, 09:05
207 views

Jak profesjonalnie i skutecznie zoptymalizować listę Fraz Kluczowych – cz. 1

Jak poprawić listę fraz kluczowych, by przynosiła więcej konwersji i przyczyniła się do wzrostu sprzedaży? To pytanie zadaje sobie każdy reklamodawca, który planuje optymalizację swojej kampanii Google Ads. 

W poprzednim artykule “Jak zoptymalizować profesjonalnie i skutecznie zoptymalizować listę fraz kluczowych – faza 0” opisaliśmy, jak przygotować się do takiej optymalizacji, by przeprowadzić cały proces ulepszenia nie tylko sprawnie, ale przede wszystkim skutecznie. Teraz skupimy się na konkretnych działaniach związanych już bezpośrednio z pracą nad listą fraz kluczowych.

Cały proces składa się z trzech prostych faz:

Faza 1 to praca nad najbardziej efektywnymi frazami w kampanii

Faza 2 to ograniczanie strat i usuwanie słabych punktów

Faza 3 to stała analiza kampanii i regularna optymalizacja

Faza 1 – Popraw najlepsze z posiadanych fraz

Efektywność kampanii zależy od:

  • Fraz kluczowych –  muszą być relewantne, tzn. odpowiadające tematycznie danej kampanii i jej celom
  • Pozytywnego doświadczenia klienta (Customer Experience, CX) czyli, czy będzie on zadowolony ze strony docelowej, znajdzie na niej to, czego szukał wpisując w wyszukiwarkę dane hasło itp.

Pierwszym krokiem podczas optymalizacji listy fraz kluczowych powinna być jej analiza w Google Ads z ustawieniem na wyniki z ostatnich 30 dni (jeżeli danych jest za mało, warto ustawić dłuższe limity czasowe). Następnie konieczne jest sprawdzenie posiadanych haseł pod względem istotnych dla danej kampanii danych, najlepiej konwersji:

  • które frazy kluczowe mają najlepszy współczynnik konwersji
  • które frazy kluczowe mają najlepszy CPCon (lub zwrot z konwersji)

Zanim przejdzie się do konkretnej analizy budżetu i stawek konieczne jest sprawdzenie, czy powstała w ten sposób lista odpowiada celom i tematyce kampanii. Frazy kluczowe, które nie są relewantne z daną kampanią potrafią znacznie obniżyć jej efektywność.

Na koniec warto poszukać fraz, których nie ma na liście, a które mogą okazać się bardzo efektywne. W tym celu warto wybrać najlepsze hasła z wyselekcjonowanej listy i sprawdzić wyniki w wyszukiwarce fraz Google Ads lub korzystając z nowego bezpłatnego narzędzia w PromoNavi – Google Ads Checklist. który zrobi to automatycznie za nas. dostępne w wersji polskiej również!

Dodatkowo, jeżeli w wynikach znajdują się frazy nieadekwatne do oferty zawsze dobrze jest wykorzystać je jako wykluczenia.

Pracując nad listą fraz warto udoskonalić też reklamy i doświadczenie klienta. W tym celu należy zwrócić uwagę na to, by:

  • Frazy kluczowe znalazły się w ogłoszeniach reklamowych (w tym również pomoże Ci PromoNavi)
  • Wybrać najlepszą i najbardziej odpowiednią stronę docelową 
  • Poprawić Wynik Jakości (Quality score, QS)

Podsumowanie

Działania pierwszej fazy, które oparte są na odpowiedniej organizacji posiadanych danych, w znacznym stopniu ułatwiają ich analizę, a co za tym idzie wyciąganie wniosków. Dodatkowo z czasem łatwiej jest porównywac wyniki i efekty przeprowadzonych zmian i ulepszeń.

Niemniej jednak, pełna optymalizacja fraz kluczowych i zadowalające efekty pojawią się, jeżeli w całej pracy uwzględnione zostaną kolejne fazy, które opiszemy w kolejnej części artykułu.