11 marca 2019, 15:01
437 views

Jak i gdzie szukać słów kluczowych?

Planer słów kluczowych w serwisie Promonavi.pl

Dobór słów kluczowych to podstawa każdej kampanii. Dlaczego? Bo przygotowane reklamy wyświetlać się będa w wyszukiwarce na konkretne frazy wpisywane przez użytkowników. Dobrze ustalone słowa kluczowe dają gwarancję, że reklama pojawi się tylko osobom faktycznie zainteresowanym daną ofertą.

Jak zatem rozpocząć przygotowywanie listy fraz?

Punktem wyjścia zawsze powinna być strona www. Sprzedawane tam produkty, czy usługi to pierwsza i najlepsza podpowiedź. Dodatkowo zwykle dostępna oferta dzieli się na konkretne grupy. Np. jeżeli prowadzi się sklep z zabawkami, to sprzedaje się lalki, samochody, klocki i wiele innych. Bazując na takich kategoriach należy tworzyć grupy reklam. W każdej grupie powinny znajdować się słowa kluczowe bezpośrednio związane z daną kategorią.

Jeżeli w grupie reklam reprezentującej kategorię produktów, które chce się reklamować są już wszystkie ustalone słowa kluczowe warto wykorzystać Planer Słów Kluczowych Google i sprawdzić, jaką liczbę wyszukiwań mają dane frazy i jaka jest ich konkurencyjność. W sytuacji, gdy liczba wyszukiwań jest niska warto skorzystać z innych słów kluczowych podpowiadanych przez system.

Celem rozbudowania listy fraz kluczowych posłużą też dwa dostępne na stronie PromoNavi narzędzia. Chodzi tu o planer słów kluczowych

oraz opcję łączenia konkretnych, wybranych przez użytkownika (max czterech) słów w różne wariacje fraz.

To bardzo wygodna forma, bo oba narzędzia uzupełniają się i łączą ze sobą dając możliwość ciekawego i sprawnego rozbudowania posiadanej listy słów.

Problemem, jaki napotkać można podczas tworzenia pełnego zestawu fraz jest wysoka cena lub konkurencyjność, jaką charakteryzować się mogą niektóre słowa kluczowe. Warto wtedy zastanowić się, nad tak zwanymi frazami długiego ogona (long tail). Są one bardziej doprecyzowane i szczegółowe, zatem zwykle tańsze i lepiej określające reklamowaną usługę czy produkt. Dobrym narzędziem na pewno będzie Keywordtool.io. Wygenerowane tu słowa kluczowe mogą wspomóc nas w przygotowywaniu “long taili” lub też w ustaleniu wstępnego wykazu wylkuczeń (fraz na które reklama ma się nie wyświetlać).
Wyszukiwane słowa kluczowe Google i odpowiednio dobrana lista fraz to klucz do sukcesu każdej kampanii. Dlatego warto poświęcić czas, by przygotowana lista fraz była możliwie najpełniejsza i odpowiadała wyszukiwaniom potencjalnych klientów.