
Google Ads, zwłaszcza na początku, może wydawać się dość skomplikowany i trudny w użytkowaniu. Dlaczego? Między innymi z powodu nowej terminologii i często stosowanych skrótów. Nierzadko czujemy się zatem jak obcokrajowiec w centrum Warszawy, który pyta przechodnia, gdzie jest dworzec i słyszy w odpowiedzi: PKS czy PKP?
Celem rozwiązania tego problemu postanowiliśmy przygotować prosty słowniczek podstawowych terminów i skrótów, mając nadzieję, że przy jego pomocy będzie można uniknąć opisanych wyżej konfuzji.
Zacznijmy zatem od początku:
Reklama Google Ads
– inaczej link sponsorowany. Pojawia się w wynikach wyszukiwania Google u góry lub dołu strony, czasem też z boku. Oznaczona jest, zwykle zielonym, znacznikiem “reklama”.Fraza kluczowe
– słowo (lub cały zwrot), na które wyświetlać się będzie reklama w wynikach wyszukiwania.Grupa reklam
– to kilka powiązanych tematycznie reklam, które wymiennie wyświetlać się będą w wynikach wyszukiwania Google. Posiadają one wspólną listę fraz kluczowych. Frazy kluczowe w grupie reklam zwykle dotyczą konkretnego produktu czy usługi lub grupy powiązanych produktów.Klik
– pozytywna reakcja użytkownika na reklamę, czyli wejście na reklamowaną stronę internetową poprzez kliknięcie w dany link sponsorowany.CTR
– czyli współczynnik klikarności. Podaje on informacje o liczbie wyświetleń danej reklamy w stosunku do ilości kliknięć. Podawany jest w procentach. Jeżeli zatem dana reklama została wyświetlona 100 razy w wynikach wyszukiwania i kliknęło w nią 10 użytkowników to jej CTR wynosi 10%.CPC
– to cena, jaką musi zapłacić reklamodawca za jeden klik użytkownika. W reklamie Google Ads samo wyświetlanie się reklamy nie generuje kosztów. Płatne są jedynie kliki.Konwersja
– działanie użytkownika po przejściu na reklamowaną stronę internetową. Może to być na przykład dodanie produktu do koszyka zakupów, zapisanie się do newslettera czy połączenie telefoniczne z reklamodawcą.